THE BOAT THAT LASTS

A LIFETIME

Grachtenboot voor op de grachten

Onverwoestbare en onderhoudsvrije grachtenboten, lekker zorgeloos genieten op de grachten van Amsterdam!

Dit is wat ons uniek maakt

Geen onderhoud

Makkelijk te repareren

5 jaar garantie!

Duurzaam

Onverwoestbaar

Zelflozend 

⏎ Kijk even hier!

⬆ Kijk even hier!

Onderhoud, schade, gezonken boot… Hier heb je toch geen zin meer in?! Wij hebben de ideale grachtenboot voor jou!

Modellen

Een selectie van de meest ideale boten voor op de grachten

BJ 500 PRO23 LEISURE

IMG_2603
BJ 500 PRO 18 Leisure Verhuur

BJ 500 PRO18 LEISURE

Basic Line

Lichtgewicht, simpel, onverwoestbaar.

Met onze 3 verschillende modellen is er altijd een die in uw omgeving past. Deze boten zijn zeer scherp geprijsd, hebben een enkele bodem en zijn dus niet zelflozend. Wel kunnen deze zeer gemakkelijk op de kant getrokken worden.

De BJ300 en 400 zijn uitermate geschikt voor de polder en andere kleine binnenwateren.

De BJ500 is ook geschikt voor de grotere wateren.

 

Door het lichte gewicht is er ook maar een kleine elektromotor nodig met kleine accu’s

Scherm­afbeelding 2024-01-31 om 16.09.49

Welk materiaal is het beste?

Hieronder een vergelijking tussen HDPE, Polyester en Aluminium.
Wat zijn de voor en nadelen tussen de verschillende materialen?

Nieuw en innovatief! 
Onverwoestbaar en volledig onderhoudsvrij!

Onderhoudskosten
10%

HDPE boten zijn volledig onderhoudsvrij! Hooguit een navigatielampje, of een luik wat een keer vervangen moet worden bij schade.

Verhuurbare dagen
99.9%

364 dagen per jaar! Enkel 1 dag is nodig per jaar om de buitenboordmotor een onderhoudsbeurt te geven.

Veiligheid
100%

Doordat HDPE schok-absorberend is, is de schade bij aanvaring minimaal. En de klap minder hard, dus veiliger. Ook is de boot onzinkbaar!

Levensduur
100%

De levensduur van HDPE is extreem lang, omdat het materiaal niet veroudert, en altijd repareerbaar is. Niet voor niet is onze slo-gan, “The boat that last a Lifetime”

Restwaarde
100%

Doordat de boot niet veroudert, en geen onderhoud nodig heeft is deze ook na vele jaren intensief gebruik goed inzetbaar. Nauwelijks afschrijving dus, meer winst aan het eind van het seizoen!

Comfort
100%

Hdpe absorbeert niet alleen klappen, maar ook vibraties van bijvoorbeeld de motor, en de golven. Hierdoor is het vaarcomfort vele malen hoger als bij andere materialen

Afwerking
90%

Onze boten zijn zeer netjes afgewerkt. Echter is HDPE een ruig materiaal. De platen worden al licht bekrast aangeleverd in onze fabriek. Wil je een boot poetsen en polijsten? Dan kan je beter opzoek gaan naar iets anders.

Duurzaam
100%

De meest duurzame oplossing is HDPE! Er hoeft geen verf op, wat slecht is voor het milieu. De boot heeft een lange levensduur, en beland dus niet op een botenkerkhof, en mocht de boot dan echt ooit niet meer bruikbaar zijn, kan deze gewoon omgesmolten worden tot een nieuwe!

Hitte in de zon
90%

HDPE is zwart, en wordt warm. Tot een graad of 25 is het prima te doen, daarboven is het wel prettig om op een kussen of een handdoek te zitten met je zwembroek. Hiervoor hebben wij de Oxpray kussens, dan is dat probleem opgelost.

Ook kunnen wij de boot in het grijs bouwen, dan is de boot altijd koel!

Aanschafprijs
75%
Kostprijs op lange termijn
30%

Goed geprijsd, maar niet goedkoop. 
Goede investering, met een hoge restwaarde.
Schrijft nauwelijks af, zelfs als er nooit goed voor gezorgd is. Net zoals de Toyota Hilux!

Polyester wordt al vele jaren gebruikt binnen de botenbouw door de lage productiekosten, en mooie afwerking.

Onderhoudskosten
90%

Polyester behoeft redelijk onderhoud, zoals antifouling en gelcoatreparaties.

Verhuurbare dagen
90%

Boot is minimaal 1/2 weken uit de vaart om te schilderen en reparaties uit te voeren.

Veiligheid
80%

Een gat varen in een polyester is goed mogelijk bij een harde aanvaring, dus minder veilig.

Levensduur
60%

Polyester gaat op den duur inwateren, en er ontstaat osmose. Dit kan al optreden na 10 jaar. Dit is repareerbaar, maar wel heel kostbaar. Een hoge kwaliteit polyester boot “zoals ze vroeger gebouwd werden” gaat maximaal 50/60 jaar mee indien er goed onderhoud gedaan wordt. De nieuwe, lage kwaliteit boten, vaak uit het buitenland, kunnen na 10/20 jaar al total-loss zijn.

Restwaarde
30%

Restwaarde is laag, doordat de boot na een lange tijd in de verhuur overal slijtage heeft en reparaties. Polyester boten die uit de verhuur komen doen het vaak slecht op de 2dehands markt, en dat is niet zonder reden…

Comfort
100%

Polyester is glad en vaak mooi afgewerkt, dit geeft een gevoel van luxe en comfort. Polyester geeft ook relatief weinig vibraties door.

Afwerking
100%

Polyester kan in alle vormen gemaakt worden. Door de gelcoat ziet het er superstrak uit, de beste optie, en verreweg de mooiste afwerking!

Duurzaam
30%

Polyester is niet duurzaam. Jaarlijks de boot schuren, en giftige antifouling op de boot smeren is slecht voor de omgeving. Verder heeft de boot een relatief korte levensduur, en is glasvezel (polyester) nauwelijks recyclebaar.

Hitte in de zon
100%

Polyester is, mits in de juiste kleur uitgevoerd, goed hitteabsorberend.

Aanschafprijs
30%
Kostprijs op lange termijn
100%

Goedkoop, veel voor weinig zullen we maar zeggen! Maar dus ook weinig voor veel, want aan het eind van de rit heeft het toch een hoop geld gekost (en gedoe).

Zeer sterk en onderhoudsvrij! Of toch niet?

Hieronder gaan we hier achter komen!

Onderhoudskosten
50%

Aluminium is relatief onderhoudsvrij, maar niet helemaal. Aluminium corrodeert namelijk. Anodes elk jaar verwisselen is noodzakelijk om gaten in de boot te voorkomen. Dit betekend naar de werf, kraan in en uit.

Verhuurbare dagen
95%

Indien de anodes jaarlijks worden vervangen is er relatief weinig onderhoud. Wel moet de boot het water uit om deze te vervangen. Met 3 dagen onderhoud moet het wel lukken.

Veiligheid
90%

Aluminium is zeer sterk en stijf, en gaat niet zomaar stuk. Een deuk of een gat is wel mogelijk bij de dunnere aluminium bootjes, van 2/3mm dik aluminium. Indien er voor een hoogwaardige aluminium boot wordt gekozen is de kans minimaal. Wel is de klap heel hard, omdat aluminium absoluut geen klappen absorbeert.

Levensduur
80%

Aluminium heeft een zeer lange levensduur, indien er goed onderhoud aan wordt gepleegd. Zodra onderhoud niet meer wordt gedaan, en de anodes niet worden vervangen kan de boot al na 10 jaar op zijn.

Restwaarde
90%

Aluminium boten zijn populair op de 2ehands markt, mits goed onderhouden. Een goede in vestering dus!

Comfort
85%

Aluminium is hard met vaak scherpe hoeken.

Ook heeft aluminium al heel snel last van vibraties vanuit de motor, of bij het varen op golven. 

Afwerking
90%

Aluminium is hetzelfde als HDPE. Bij een kwalitatief goede bouwer ziet dit er netjes uit, maar is wel ruig. Wel kan aluminium dmv epoxy en coatings zeer strak worden afgewerkt, hier zit alleen wel een prijskaartje aan…..

Duurzaam
75%

Aluminium is duurzaam. De boot gaat lang mee, en is recyclebaar. Wel lossen de anodes op in het water, waar weer vaak zeer giftige stoffen in zitten. En recyclen kost heel veel energie.

Hitte in de zon
30%

Onbenhandeld aluminium wordt extreem heet, en kan je een ei op bakken! Indien het aluminium gecoat is in een lichte kleur heb je hier geen last meer van.

Aanschafprijs
75%
Kostprijs op lange termijn
50%

Goed geprijsd maar niet goedkoop. Prima investering, met een goede restwaarde op de 2dehands markt. Mits goed onderhouden natuurlijk.

''Our mission is to create the most indestructible and therefore sustainable boats''

Vraag een proefrit aan

Ben je geïnteresseerd in een Black Workboat? maar twijfel je nog én wil je weten hoe hij vaart? Bezoek dan het hoofdkantoor in Amsterdam voor een proefrit. Hier kunnen we samen bepalen welke boot en motor bij jou wensen aansluit. Zo weet je zeker dat je een aankoop doet, waar je jarenlang plezier van hebt.