THE BOAT THAT LASTS
A LIFETIME
Grachtenboot voor op de grachten
Onverwoestbare en onderhoudsvrije grachtenboten, lekker zorgeloos genieten op de grachten van Amsterdam!
Dit is wat ons uniek maakt
Geen onderhoud
Makkelijk te repareren
5 jaar garantie!
Duurzaam
Onverwoestbaar
Zelflozend
⏎ Kijk even hier!
⬆ Kijk even hier!
Onderhoud, schade, gezonken boot… Hier heb je toch geen zin meer in?! Wij hebben de ideale grachtenboot voor jou!
Modellen
Een selectie van de meest ideale boten voor op de grachten
BJ 500 PRO23 LEISURE
Speciaal ontwikkeld voor het elektrisch varen. Geschikt voor 8 – 10 personen. Ontworpen voor 2x E-propulsion E163 accu’s voor een vaartijd van ruim 10 uur!
Optioneel volledig met kussenset, welke waterdicht en onverwoestbaar is!
De motor kan ook begrenst worden om de actieradius te verlengen.
Lengte in cm: 500
Breedte in cm: 235
Hoogte in cm: 95
Diepgang in cm: 15
Gewicht in kg: 380
Maximaal vermogen: 50 (100)
Maximaal gewicht motor in kg: 100
Laadvermogen in kg: 800
Personen: 8-10
Staartlengte: Lang
BJ 500 PRO18 LEISURE
Speciaal ontwikkeld voor het elektrisch varen. Geschikt voor 6 – 8 personen. Ontworpen voor 2x E-propulsion E60 accu’s voor een vaartijd van ruim 8 uur!
Optioneel volledig met kussenset, welke waterdicht en onverwoestbaar is!
De motor kan ook begrenst worden om de actieradius te verlengen.
Lengte in cm: 500
Breedte in cm: 185
Hoogte in cm: 80
Diepgang in cm: 10
Gewicht in kg: 230
Maximaal vermogen: 50 (100)
Maximaal gewicht motor in kg: 100
Laadvermogen in kg: 590
Personen: 6-8
Staartlengte: Lang
Basic Line
Lichtgewicht, simpel, onverwoestbaar.
Met onze 3 verschillende modellen is er altijd een die in uw omgeving past. Deze boten zijn zeer scherp geprijsd, hebben een enkele bodem en zijn dus niet zelflozend. Wel kunnen deze zeer gemakkelijk op de kant getrokken worden.
De BJ300 en 400 zijn uitermate geschikt voor de polder en andere kleine binnenwateren.
De BJ500 is ook geschikt voor de grotere wateren.
Door het lichte gewicht is er ook maar een kleine elektromotor nodig met kleine accu’s
Welk materiaal is het beste?
Hieronder een vergelijking tussen HDPE, Polyester en Aluminium.
Wat zijn de voor en nadelen tussen de verschillende materialen?
Nieuw en innovatief!
Onverwoestbaar en volledig onderhoudsvrij!
HDPE boten zijn volledig onderhoudsvrij! Hooguit een navigatielampje, of een luik wat een keer vervangen moet worden bij schade.
364 dagen per jaar! Enkel 1 dag is nodig per jaar om de buitenboordmotor een onderhoudsbeurt te geven.
Doordat HDPE schok-absorberend is, is de schade bij aanvaring minimaal. En de klap minder hard, dus veiliger. Ook is de boot onzinkbaar!
De levensduur van HDPE is extreem lang, omdat het materiaal niet veroudert, en altijd repareerbaar is. Niet voor niet is onze slo-gan, “The boat that last a Lifetime”
Doordat de boot niet veroudert, en geen onderhoud nodig heeft is deze ook na vele jaren intensief gebruik goed inzetbaar. Nauwelijks afschrijving dus, meer winst aan het eind van het seizoen!
Hdpe absorbeert niet alleen klappen, maar ook vibraties van bijvoorbeeld de motor, en de golven. Hierdoor is het vaarcomfort vele malen hoger als bij andere materialen
Onze boten zijn zeer netjes afgewerkt. Echter is HDPE een ruig materiaal. De platen worden al licht bekrast aangeleverd in onze fabriek. Wil je een boot poetsen en polijsten? Dan kan je beter opzoek gaan naar iets anders.
De meest duurzame oplossing is HDPE! Er hoeft geen verf op, wat slecht is voor het milieu. De boot heeft een lange levensduur, en beland dus niet op een botenkerkhof, en mocht de boot dan echt ooit niet meer bruikbaar zijn, kan deze gewoon omgesmolten worden tot een nieuwe!
HDPE is zwart, en wordt warm. Tot een graad of 25 is het prima te doen, daarboven is het wel prettig om op een kussen of een handdoek te zitten met je zwembroek. Hiervoor hebben wij de Oxpray kussens, dan is dat probleem opgelost.
Ook kunnen wij de boot in het grijs bouwen, dan is de boot altijd koel!
Goed geprijsd, maar niet goedkoop.
Goede investering, met een hoge restwaarde.
Schrijft nauwelijks af, zelfs als er nooit goed voor gezorgd is. Net zoals de Toyota Hilux!
Polyester wordt al vele jaren gebruikt binnen de botenbouw door de lage productiekosten, en mooie afwerking.
Polyester behoeft redelijk onderhoud, zoals antifouling en gelcoatreparaties.
Boot is minimaal 1/2 weken uit de vaart om te schilderen en reparaties uit te voeren.
Een gat varen in een polyester is goed mogelijk bij een harde aanvaring, dus minder veilig.
Polyester gaat op den duur inwateren, en er ontstaat osmose. Dit kan al optreden na 10 jaar. Dit is repareerbaar, maar wel heel kostbaar. Een hoge kwaliteit polyester boot “zoals ze vroeger gebouwd werden” gaat maximaal 50/60 jaar mee indien er goed onderhoud gedaan wordt. De nieuwe, lage kwaliteit boten, vaak uit het buitenland, kunnen na 10/20 jaar al total-loss zijn.
Restwaarde is laag, doordat de boot na een lange tijd in de verhuur overal slijtage heeft en reparaties. Polyester boten die uit de verhuur komen doen het vaak slecht op de 2dehands markt, en dat is niet zonder reden…
Polyester is glad en vaak mooi afgewerkt, dit geeft een gevoel van luxe en comfort. Polyester geeft ook relatief weinig vibraties door.
Polyester kan in alle vormen gemaakt worden. Door de gelcoat ziet het er superstrak uit, de beste optie, en verreweg de mooiste afwerking!
Polyester is niet duurzaam. Jaarlijks de boot schuren, en giftige antifouling op de boot smeren is slecht voor de omgeving. Verder heeft de boot een relatief korte levensduur, en is glasvezel (polyester) nauwelijks recyclebaar.
Polyester is, mits in de juiste kleur uitgevoerd, goed hitteabsorberend.
Goedkoop, veel voor weinig zullen we maar zeggen! Maar dus ook weinig voor veel, want aan het eind van de rit heeft het toch een hoop geld gekost (en gedoe).
Zeer sterk en onderhoudsvrij! Of toch niet?
Hieronder gaan we hier achter komen!
Aluminium is relatief onderhoudsvrij, maar niet helemaal. Aluminium corrodeert namelijk. Anodes elk jaar verwisselen is noodzakelijk om gaten in de boot te voorkomen. Dit betekend naar de werf, kraan in en uit.
Indien de anodes jaarlijks worden vervangen is er relatief weinig onderhoud. Wel moet de boot het water uit om deze te vervangen. Met 3 dagen onderhoud moet het wel lukken.
Aluminium is zeer sterk en stijf, en gaat niet zomaar stuk. Een deuk of een gat is wel mogelijk bij de dunnere aluminium bootjes, van 2/3mm dik aluminium. Indien er voor een hoogwaardige aluminium boot wordt gekozen is de kans minimaal. Wel is de klap heel hard, omdat aluminium absoluut geen klappen absorbeert.
Aluminium heeft een zeer lange levensduur, indien er goed onderhoud aan wordt gepleegd. Zodra onderhoud niet meer wordt gedaan, en de anodes niet worden vervangen kan de boot al na 10 jaar op zijn.
Aluminium boten zijn populair op de 2ehands markt, mits goed onderhouden. Een goede in vestering dus!
Aluminium is hard met vaak scherpe hoeken.
Ook heeft aluminium al heel snel last van vibraties vanuit de motor, of bij het varen op golven.
Aluminium is hetzelfde als HDPE. Bij een kwalitatief goede bouwer ziet dit er netjes uit, maar is wel ruig. Wel kan aluminium dmv epoxy en coatings zeer strak worden afgewerkt, hier zit alleen wel een prijskaartje aan…..
Aluminium is duurzaam. De boot gaat lang mee, en is recyclebaar. Wel lossen de anodes op in het water, waar weer vaak zeer giftige stoffen in zitten. En recyclen kost heel veel energie.
Onbenhandeld aluminium wordt extreem heet, en kan je een ei op bakken! Indien het aluminium gecoat is in een lichte kleur heb je hier geen last meer van.
Goed geprijsd maar niet goedkoop. Prima investering, met een goede restwaarde op de 2dehands markt. Mits goed onderhouden natuurlijk.
Vraag een proefrit aan
Ben je geïnteresseerd in een Black Workboat? maar twijfel je nog én wil je weten hoe hij vaart? Bezoek dan het hoofdkantoor in Amsterdam voor een proefrit. Hier kunnen we samen bepalen welke boot en motor bij jou wensen aansluit. Zo weet je zeker dat je een aankoop doet, waar je jarenlang plezier van hebt.